Jumlah Paparan Halaman

selamat datang


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 31 Januari 2012

Ada saya kesah!! ^__^

lagi berapa hari nak birthday saya .
takpelah , 1st birthday tanpa awak  tahun ni. wish daripada awak pun saya tak harapkan sangat, honezly . sebab saya tau memang tak kan ada . i guess now, awak da jumpa pengganti lain plak la kan ~ takpe. lumrah seorang playboy seperti awak..
saya tak kesah kehilangan awak sebab awak da banyak lukakan hati saya sampaikan saya da bosan nak melihat wajah awak, apetah lagi suara awak.kejam kan saya? sebenarnya tu tak sekejam awak memperjudikan hidup saya selama 6tahun. :') awak couple ngan saya dan pada masa yang sama awak couple ngan ramai gurlz! hebatkan awak... tak sangka saya begitu pandai awak berlakon d hadapan family saya. 
awak nak taw tak,selepas saya tahu awak terlalu banyak curang ngan saya. saya da tekad . tak kan berpaling pada awak. saya da terlalu penat untuk mendengar rayuan awak,penipuan awak. saya tahu ,awak mesti da banyak ceritakan keburukan saya YANG TA PERNAH SAYA BUAT kt gf baru awak n kakak angkat awak. tapi sikit punyelah saya tak kesah sebab saya tahu ALLAH sentiasa bersama dengan orang yang d fitnah. 
kenapa ye saya cukup tabah sekarang? mesti awak tak sangka-sangka kan... sebenarnya ketabahan tu datang dari kematangan. saya tak kesah kehilangan awak sebab saya masih ada ahli keluarga yang menyayangi saya , sahabat-sahabat serta ALLAH. 
awak nak tahu tak? dari saat awak curang ngan saya sampai awak mintak putus untuk bersama dengan gurlz tu. dalam hati saya "saya doakan awak bahagia, mungkin gurlz tu lebih baik dari saya.. :') 
TAPI awak da buat sesuatu yang membuatkan saya menaruh DENDAM yang teramat apabila awak menyumpah seranah saya! awak panggil saya dengan panggilan 'setan 'babi' tapi semasa awak sumpah saya masa tu , awak nak taw saya buat apa? tersenyum :'). saya malas nak gaduh ngan awak sebab saya da bosan.  
saya nak bagitaw awak satu rahsia!
nak taw x?
saya bersyukur sangat kepada maha esa sebab tunjuk keburukan dan kejahatan awak depan mata saya DAN mengantikan seseorang yang sangat menyayangi saya dan menerima saya seadanya. sekarang, Alhamdulillah saya bahagia dengan kehidupan bersama "dia" & penerimaan family dia. sekian ^___^

Ahad, 29 Januari 2012

Cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya.
Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu, kamu masih menunggunya dengan setia.
Cinta adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu masih bisa tersenyum sambil berkata , ” Aku turut berbahagia untukmu ”


Sabtu, 28 Januari 2012

Kenapa?

Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita menangis ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita membayangkan sesuatu ?

Hal hal yang terindah di dunia ini biasanya tidak terlihat.
Ada hal hal yang tidak ingin kita lepaskan dan ada orang yang tidak ingin kita tinggalkan...

Tapi ingatlah, melepaskan bukan bererti akhir dari dunia melainkan awal dari kehidupan yang baru...

Se0rang Wanita

Apa yang selalu kita dengar tentang wanita?

Wanita tercipta dari rusuk lelaki.
Wanita sayap kiri bagi kaum lelaki.
Wanita berhati lembut.
Wanita kuat emosi.
Wanita itu kaum yang lemah.

Tetapi, sedarkah kita di sebalik semua itu…
Wanita dicipta untuk menjadi ibu;

Ibu yang mengandung selama 9 bulan dengan segala kepayahan..
Ibu yang berjuang dengan maut untuk melahirkan zuriat, penyambung generasi manusia..
Ibu yang menyusukan anak selama 2 tahun lamanya..
Ibu yang mengasuh, membesarkan, dan mendidik anak-anak dengan penuh kesabaran..

Wanita jugalah yang menjadi tulang belakang lelaki..
Tidak kurang juga, wanita mampu melemahkan lelaki..


Hebat kan wanita?
Anda bertuah menjadi seorang wanita..
Sesungguhnya, tidaklah Allah menciptakan sesuatu dengan sia-sia. Setiap ciptaan-Nya saling melengkapi. Kerana itulah kita memerlukan antara satu sama lain.

Hari nie besday mama n nenek kesayangan lia serta tarikh dimana atok lia sebelah abah yang lia panggil "tok ayah" telah kembali kerahmatullah. hanya doa yang lia hadiahkan pada "tok ayah" iaitu bapa kepada abah lia.pengorbanan 2 orang insan yang lia sayang iaitu mama & nenek tidak dapat
lia balas melalui wang ringgit tapi lia hanya dapat hadiahkan sebiji kek sebagai tanda kasih sayang lia terhadap mereka. Dibawah lia kongsikan beberapa keping gambar...
kek besday nenek 
baju biru tu nenda......

nenda potong kek
tu arwah atok

tu saje lia dapat kongsikan :)

Rabu, 25 Januari 2012

Selasa, 24 Januari 2012

Pembunuhan kejam warga emas (rakan karib nenek dan merangkap jiran sy)

seorang warga emas atau lebih dikenali sebagai "Mak cik Jah" ditemui mati dibunuh dengan kejam
dirumahnya di Perumahan Wakaf Tengah, k.trg. Arwah yang telah kematian suami 3thun yang lalu ditemui maut dengan lehernya di jerut... difahamkan arwah tinggal seorang diri dirumah peninggalan
arwah suaminya. disebabkan anak-anak arwah sudah berumahtangga ,arwah lebih senang duduk di rumah sendiri. arwah yang saya kenal seorang yang baik, bercakap lemah lembut,suka senyum dan tidak menyusahkan orang lain.selama mengenali arwah kerana dia rakan arib nenek yang paling rapat,arwah sering menceritakan kesedihan dia akibat anak-anaknya tidak mengambil tahu kehidupannya.hanya anak perempuan yg telah berkeluarga sahaja mengambil berat tapi apa kan daya, anaknya yang perempuan tinggal di johor.
sudah puas dipujuk agar tinggal bersama anaknya yang perempuan tapi arwah berkeras untuk tinggal seorang diri dirumah.
Saban hari arwah menjalani kehidupannya tanpa mengharapkan bantuan dari anak lelakinya yang sulung.
Lia tahu betapa terlukanya hati seorang ibu apabila anak yang ditatang bagai minyak yang penuh tidak mempedulikannya.sedangkan seorang ibu boleh menjaga ramai anak tapi kenapa ibu seorang,anak-anak tak boleh jaga?lupa kah anda semua pada pengorbanan ibu,lupakah pada kasih sayang yang dia berikan? atau lupakah atas kesusahan dia membesarkan anda? kejamnya anda!!!
orang yang bukan darah daging arwah sentiasa mengambil berat tahap kesihatan arwah dan sebagainya..
Ya Allah ,besarnya kesalahan anda pada ibu anda semasa dia masih hidup....... setiap titis airmata mengalir melambangkan anda anak derhaka! ya allah, sedarlah.. sampai akhir hayatnya tidak sedikit pon anda curahkan kasih sayang padanya. walaupun anda telah melakukan ibadat banyak sekalipun, belum tentu ibadat anda diterima sebab 'syurga terletak dikaki ibu"... anak yang derhaka belum tentu bau syurga apatah lagi jejak ke dalam syurga...

Tanggal 22-1-2012
pada pukul 7.30,seorang saudara lia telah membawa khabar yang kami sekeluarga tak sangka-sangka bahawa arwah Mak Cik Jah telah meninggal dunia dalam keadaan yang sungguh ngeri....
lehernya dijerut..kepala keluar darah..ya allah,dasyat nya kematian arwah, kejamnya kamo wahai pembunuh!
tanpa belas ehsan kamo membunuh seorang warga emas yang tidak berdosa... lia sekeluarga pergi ke rumah arwah tetapi tidak dibenarkan masuk kerana unit forensik tengah menyiasat kes tersebut dan mengumpul bukti.
pukul 10pm,pihak p0lis telah membawa arwah ke unit forensik di Hospital Sultanah nur zahirah k.trg untuk dibedah siasat. Selepas dibedah siasat,pihak keluarga arwah iaitu anak sulung arwah menyuruh pihak hospital memandikan dan mengapan arwah...selepas siap kesemuanya pada pukul 3 pagi,pihak polis membawa jenazah arwah pulang ke rumahnya untuk seketika kerana menunggu ketibaan anak perempuan arwah.selepas membuat penghormat terakhir untuk ibunya. pada pukul 4pagi, arwah dibawa ke tanah perkuburan dan disemandikan disana disisi suami tercinta.
Selepas itu, Lia mendengar khabar bahawa anak lelaki arwah menutup kes pembunuhan tersebut. lia cuba mendapat kepastian tetapi hampa. lia tertanya kenapa mesti tutup kes tersebut?? tak nak tahu ke sapa pembunuhnya? semua tu masih menjadi tanda tanya kami sekeluarga.
Lia doakan semoga arwah tenang disana

Isnin, 23 Januari 2012

Hilangnya sebutir permata yg amat berharga dlm industri seni

Penyanyi Izwan Pilus (24 Nov 1979 - 20 Jan 2012) telah meninggal dunia pada jam 6:15 petang.Izwan Pilus adalah abang kepada Aril AF yang amat popular suatu ketika dulu dengan lagu Kembali Senyum. Rakan artis dan media serta peminat masih terkejut dengan pemergian secara tiba-tiba ini.Beliau dijangkiti demam kuning dan akibat jangkitan kencing tikus serta kuman dalam darah yang serius.



Sebenarnya kita sebelum ini jarang mendengar jangkitan sebegitu kerana ia jarang berlaku.
Tetapi hakikatnya, Lia difahamkan yang ia bukanlah asing kepada penduduk negara ini.
Jadi kita semua harus berhati-hati dan mengambil langkah yg berjaga-jaga dalam kes nie....
Dibawah,Lia masukkan beberapa gambar arwah semasa sihat..semoga dengan beberapa keping gambar arwah dapat mengurangkan rindu kita padanya...
sama-samalah kita panjatkan doa agar arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan tenang disana..
AL-FATIHAH
 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَالرَّحْمـنِ الرَّحِيمِمَالِكِ يَوْمِ الدِّينِإِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُاهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَصِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَالضَّالِّينَ 

AMIN YARABBAL ALAMIN








Sabtu, 21 Januari 2012

Tartlet Buah-buahan ^_^

Bahan-bahan ( 15 orang )

* Tepung biasa 200g, Gula Ising 50g, Garam sedikit, 1/2 Telur, Mentega
100g, Perasa Vanila 1 sudu kecil.
* Krim Kastard- Tepung Kastard segera 250g, Susu 600g, Perasa vanila
1 sudu kecil.
* Buah-buahan seperti anggur,mempelam,rambutan, nanas,lanci.( Boleh
Guna tin Buah-buahan campuran)
* Guna Acuan tart and acuan keras.

Cara-cara

1.masukkan tepung, mentega, gula ising, garam dan 1 sudu kecil perasa
vanila ke dalam mangkuk.(tepung tidak perlu Ayak)
2.Pukulkan semua bahan perlahan-perlahan dengan machine kek
sehingga rata. Selepas rata, gunalah tangan untuk menjadikan dough.
3.Guna acuan cawan untuk membuat bentuk tarts.(saiz sesuka hati tapi
jangan guna acuan terlalu kecil atau terlalu besar)
4.selepas membuat bentuk cawan guna garpu buat lupang kecil di atas
cawan (tempat bulat)untuk tepung nafas semasa bakar. Guna pisau
rata untuk ratakan dan cantikkan muka dan tepi cawan.
5.Bakar acuan dengan 190c dengan 12minute.
6.selepas bakar, letakkannya di meja hingga sedikit sejuk keluarkan
bentuk dan masukkannya ke dalam acuan kertas. (ingat jangan
becarkkan bentuknya.)
7.sediakkan krim kastard, masukkan semua bahan krim kastard di dalam
mangkuk. pukulkannya dengan tangan sehingga rata. Krim Kastard
tidak perlu dimasak boleh dimakan begitu sahaja.
8.potong buah-buahan (bentuk kecil). selepas ini, masukkan isi kastard
dengan sesuka hati.Jangan masukkan kastard terlalu banyak. mesti
beri tempat hiar buah-buahan.
9.hiaskan buah-buahan kepingan di atas kastard. Akhirnya simpan tarts
ke dalam peti sejuk sebelum di makan

Rabu, 18 Januari 2012

Kehilangan dia buat selamanya memberi kejutan yang teramat sangat....

Sebenarnya malam ni lia nak kongsikan somthing...yang buat lia rasa terkilan sangat-sangat bc0z tak sempat mintak maaf dengan seorang rakan muka buku merangkap ex bf membe lia jugak. dia telah kembali kerahmatullah 3minggu lepas tak silap,langgar lari!kejam orang yang langgar!!
Yang menyebabkan lia terkilan coz lia banyak kali marah dia sebab dia suka kacau.da adat la kalau dia bosan.kalau lia marah dia,dia akan komen kat status..macam-macam dia buat.nak tergelak pun ada. tapi tu sekarang da tinggal kenangan.tipu la kalau cakap membe-membe lia yang kenal dia tak menangis. dia suka senyum.tu penting.. nie je satu-satu pic yang ada untuk tatapan sahabat yang merinduinya :(


                                       apiz,kami doakan awak tenang di samping maha pencipta

Isnin, 16 Januari 2012

Akhirnya air mata menitis jua d pipi

selama nie depan 'dia' aku masih mampu menutup kesedihan aku tapi apabila
duduk sesorang.air mte aku menitis jua.tak tertahan tengok keadaan dia Ya allah.
Aku tak sekuat tu tanpa dia..
Ya allah,kalau boleh ditukar sakit dia.aku rela mengantikan tempat dia ya allah.
aku betul-betul terluka tengok dia sakit...

                                        AWAK,SAYA SAYANG AWAK SANGAT-SANGAT.
                                          XDE SAPE BOLEY GANTI TEMPAT AWAK:(                                           

Ahad, 15 Januari 2012

Resepi Daging Kicap Masam Manis

Bagi yang suka makan daging,boley lah mempelbagaikan dalam masakan....
Apa kata hari nie rakan-rakan blog mencuba resepi niey iaitu Daging Kicap Masam Manis.

Bahan-Bahan yang diperlukan :

-1/2 mangkuk kecil kicap manis
-sedikit air
-1/2 kilo daging
-sedikit minyak masak
-1sudu sos cili
-1 biji bawang besar
-1 biji limau nipis

Cara menyediakan masakan tersebut :

Perap daging yang telah dipotong kecil bersama kicap manis dan perahan asam
limau nipis selama 15-30 minit.

Rebus daging yang telah diperap dengan sedikit air.

Setelah kering, masukkan sedikit minyak dan goreng sehingga separuh garing.

Masukkan sos cili dan kacau rata.

Dan yang terakhir sekali masukkan hirisan bawang besar.
Kacau dan sedia untuk dihidangkan.

Simple dan Mudah. xperlu beli barang masakan banyak- banyak. save money..hihi

SElamat mencuba :)

Jumaat, 13 Januari 2012

Kek Ais krim :) yummy yummy

Kek nie mase besday sy..hihi


Bahan-bahan ( sekeluarga )

  • BAHAN KEK SPAN*
  • 375 gm Tepung Span Mix
  • 75 gm Air atau Susu Segar
  • 375 gm Telur
  • 1 sudu teh Perasa Vanila
  • 90 gm Minyak Jagung (atau Butter yang dicairkan)
  • BAHAN AIS-KRIM*
  • 3 Biji Telur Kuning
  • 150 gm Susu Segar
  • 30 gm Gula Kastor
  • 150 gm Strawberry Pes (ada jual di kedai bakeri)
  • 300 gm Fresh Cream

Cara-cara

  1. CARA BUAT KEK SPAN*
  2. Putar semua bahan untuk buat kek kecuali minyak jagung, sehingga kembang (dalam 10 minit)
  3. Apabila kembang masukkan minyak sikit2 sambil dikacau menggunakan wisk. kacau sehingga betul2 sebati.
  4. Tuang dalam loyang kek 9" yang dialas dengan kertas minyak. Dengan suhu 175c bakar serlama 45 minit.
  5. CARA BUAT AIS-KRIM*
  6. Masak telur kuning, susu segar dan gula kastor sehingga pekat sedikit dan sejukkan.
  7. Putar Fresh Cream sehingga kental, dan masukkan kedalam bahan yang dimasak tadi
  8. Masukkan juga straberry pes dan kacau sehingga sebati dengan menggunkkan wisk.
  9. CARA NAK BENTUKKAN KEK*
  10. Boleh buat berapa lapis yang kita suka. jika suka ais-krim 2 lapis potong kek kepada 3 lapis.
  11. P1010147
    Masukkan lapisan bawah iaitu kek dalam loyang sepadan, kemudian ratakan ais-krim, lapisan kek semula, ais-krim dan atas sekali adalah lapisan kek.
  12. P1010148
    Simpan kek dalam peti beku lebih kurang 3 jam, tutup dgn plastik wrap. lepas tu boleh di hias dengan butter cream atau fresh cream... sedap tau hehe...

Kek Coklat Moist ^_^ sy suke

Disebabkan sy suke buat n makan kek....jadi nak shre la resepi tersebut...



Ok ni resepi kek coklat cair kukus mudah dan best..
Bahan-bahan kek coklat:
  • 250gm Butter
  • 3/4 cawan gula
  • 4 biji telur
  • 2 cawan tepung gandum
  • 3/4 cawan serbuk kok
  • 1 cawan air atau susu cair
Bahan-bahan coklat cair atau topping
  • 1 sudu marjerin
  • 2-3 sudu susu pekat manis
  • 2-3 sudu serbuk kok
  • sedikit air
Cara buat kek coklat:
  1. 1. Bancuh serbuk kok dan air atau susu cair.
  2. 2. Pukul butter dan tambah gula sehingga kembang.
  3. 3. Masukkan telur sebiji demi sebiji. pukul lagi.
  4. 4. Masukkan tepung gandum selang-seli dengan bancuhan kok tadi sambil terus memukul.
  5. 5. Kukus 45 minit.
Cara buat coklat cair untuk topping:
  1. 1. Cairkan 1 sudu marjerin.
  2. 2. Masukkan susu pekat manis dan serbuk koko
  3. 3. Tambahkan sedikit air supaya tidak terlalu pekat
Siap…selepas kek masak, siram kek dengan coklat cair..boleh juga tabur coklat rice jika nak..wahh bestnya…sedap..trylah..

peminta sedekah dipandang rendah!

Geram tengok peruncit sebuah kedai tu menghalau peminta sedekah cam tu je!! macam da xde etika sebagai seorang manusia. tengok peruncit tu besar kecik besar kecik je.xfham la dengan orang kita sekarang.tak boley hormat langsung peminta sedekah.kok ye pon die menganggu anda xperlu menghalau tapi buat la secara pakai 0tak!! kalau k0 kena halau camtu ape k0 rase d0e?malu kan? camtu la dia rasa. menangis dia.aku yang memang jiwa sensiif termenangis jugak...
Aku tengok kental (perasan) dalam hati ade taman d0e..hahaha

Aku kalo nampak sekali lagik peruncit or sape2 la halau pengemis camtu....dengan perasaan tak malu aku
sound... nampak tak B.E.R.P.E.R.I.K.E.M.A.N.U.S.I.A.A.N. sangat!!

Khamis, 12 Januari 2012

T_T takut kehilangan dia

When you love some is nothing, When someone love you is something, when you love someone ad there love at you back is everything.

 Awak, saya sayang sangat kat awak. Saya impikan pelbagai impian yang indah-indah belaka dengan awak. Waktu awak cakap awak cintakan saya, saya rasa macam tak caya. Saya rasa saya beruntung sangat sebab awak jatuh cinta dengan saya. Saya terlalu banyak kelemahan jika nak di bandingkan dengan wanita-wanita lain. Ntah la. Walaupun dah berkali-kali awak tegaskan awak memilih saya kerana saya sangat istimewa di mata awak, namun saya tetap rasa kerdil jika nak dibandingkan dengan awak



Lepas sebulan  kita kenal iaitu pada bulan januari 2011, awak bagi tahu saya awak sukakan saya. Terkejut saya. Saya tak sangka awak pun sukakan saya. Saya memang sukakan awak. Tapi saya takut nak terima awak time tu. Saya takutkan risiko kalau saya kehilangan awak sebab saya terlalu sayangkan awak. Lepas awk yakinkan saya, saya terus terima awak. Saya cintakan awak.

mengelamun sebelum tido... kalau la sy jadi....... sy akan......

selalunya kalau nak tido tu mesti rakan-rakan bl0g memikirkan aktiviti utk esk n ape-ape la yang sewaktu dengannya kan... kalau lia pulak lain cerite nye... nak tido boley lagi berangan..haha
Lia ada satu impian, iaitu nak jadi sukarelawan. ta taw datang dari mana semangat tu dan impian tu. nak cakap lam kalangan family ke, cousin ke jauh panggang dari api.
Lia sukakan budak-budak.but why lia sukakan budak-budak bec0z lia nie anak tunggal.faham-faham je la camana keadaan menjadi anak tunggal nie..hid0p kebosanan.
Lia selalu kerap tengok-tengok aktiviti menjadi sukarelawan di Rumah Orang Tua dan Rumah Anak Yatim.
tapi tu la,nak sangat berbakti kepada insan yang tidak bernasib baik. tapi macam-macam halangan... Lia berazam satu hari nanti lia akan menjadi sukarelawan ^_^

Selasa, 10 Januari 2012

Kesedihan terasa apabila mencoretkan kisah anak yatim

Selama ini lia tak pernah meneroka tentang kehidupan manusia atas bumi nie secara terperinci... maksud lia,orang disekeliling lia . nak dijadikan cerita, secara tak sengaja,lia terimbau kembali semasa lia menjadi sukarelawan  urusetia perkhemahan di sebuah sekolah. lia ingat lagi,pada suatu malam,disebabkan lia ketua urusetia , lia terpaksa membuat rondaan dengan anak buah lia.. semasa lia membuat rondaan di sebuah khemah
perempuan,lia melihat seorang pelajar... dia chubby tapi bagi lia dia baik sebab dia hormat lia sebagai ketua.. lia tengok dia tido d luar khemah tanpa bantal dan selimut.masa tu lia betul-betul terkejut.. yela sape tak terkejut,masa tu jam menunjukkan pukul 3.tido kt luar khemah seorang diri dalam keadaan kesejukan..
lia kejutkan dia.masa tu dia macam susah nak bangun.lia sentuh dahi dia... masa tu lia hanya mampu mengucap panjang.Ya Allah,adik demam ke?kenapa tido kat luar? n nak taw ape adik tu cakap? tadi kawan saya suruh duk kat luar diorg nak kemas barang2 dalam khemah...disebabkan saya sakit kepala,saya tertido kat sni.kak,pkul brpa skarang? masa dia tanya tu, keadaan dia lemah sangat.masa tu lia memang bengang sangat.boleh kawan2 diorang tinggal dia camtu...lia apa lagi... menjerit la.. nampak panggil elok2 sorang kawan pon tak bangun.. masa tu diorang memang gelabah dan malu... mana tak malu,suara lia lantang dan membolehkan semua peserta terbangun! tak pasal-pasal pagi-pagi bute diorang boley ceramah free... lepastu kawan2 dia  ajak masuk tido dalam khemah. masa tu lia terfikir,hina sangat ke orang yang berbadan besar sampai diorang sanggup buat budak tu macam tu!! keesokannya di depan dataran, memang semua peserta di beri amaran!tu la,aniaya membe sendiri. selepas tamat perkhemahan, adik tu kalau jumpa d mana2 sering menegur lia tanpa segan silu.lia betul2 senang dengan cara dia..
DAN malam nie 11/1/2012 baru la lia tahu bahawa adik tu anak yatim yang sudah kematian ibu... lia ada terbace 2 komen yang betul2 menyentuh hati lia dan mengalir airmata tanpa paksaan..
--> mak kite dh xde tp sempat jugak brbakti kt mak walopon skit sblum dye pegi..
-->  .tp **** rse pgorbanan ***** x ckup utk memblas semua pgorbnan mak slme nie..tp ***** dh cuba skdr yg trmampu..:'(
Lia terpikir... besarnya d0sa  budak2 tu aniaya anak yatim macam tu....
Adik,kak doakan adik berjaya dalam spm 2011.buat yang terbaik.kejayaan yang adik dapat tu dapat membahagiakan dan mengembirakan arwah ibu adik di alam sana..kak harap apabila adik berjaya,jgn dilupakan ahli keluarga dan orang yang banyak membantu adik dalam pelajaran... balas la jasa bapa adik...
kak suka tengok senyuman adik.kak tahu adik menutup kesedihan adik.. syabas dik! 

Isnin, 9 Januari 2012

AtAs NAma cinta :)

kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?,ketika kita menangis?,ketika kita membayangkan sesuatu?.Itu kerana hal terindah di dunia ini TIDAK TERLIHAT…Ketika kita menemui seseorang yang keunikannya SEIRING dengan kita, kita bergabung dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan kasih sayang.Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan.Orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan… Tapi ingatlah…melepaskan BUKAN akhir sebuah dunia, melainkan awal suatu kehidupan yang baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari…dan mereka yang telah mencuba. Kerana MEREKALAH yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka…
CINTA yang AGUNG, adalah ketika kamu menitiskan air mata dan MASIH peduli terhadapnya, adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu MASIH menunggunya dengan setia, adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu MASIH bisa tersenyum seraya berkata ‘Aku turut berbahagia untukmu’.Apabila cinta tidak berhasil…BEBASKANLAH dirimu…biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas. Ingatlah… bahawa kamu mungkin menemui cinta dan kehilangannya tapi ketika cinta itu mati, kamu TIDAK perlu mati bersamanya…Orang yang kuat BUKAN mereka yang selalu menang, MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh. Entah bagaimana dalam perjalanan kehidupan, kamu belajar tentang dirimu sendiri dan menyedari bahawa penyesalan tidak seharusnya ada. HANYALAH penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kau buat. TEMAN SEJATI… mengerti ketika kamu berkata ‘aku lupa..’, menunggu selamanya ketika kamu berkata ‘tunggu sebentar’. Tetap tinggal ketika kamu berkata ‘tinggalkan aku sendiri’. Membuka pintu meski kamu BELUM menutup dan berkata ‘bolehkah saya masuk?’.
 
MENCINTAI… BUKANlah bagaimana kamu melupakan, melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN. BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu MENGERTI. BUKANlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu RASAKAN. BUKANlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu BERTAHAN. Lebih bahaya mencucurkan air mata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata yang keluar dapat dihapus, sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang. Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang.. Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya kerana kamu berbahagia dapat mencintai seseorang…LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri.
Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita, MELAINKAN karena kita menyadari bahawa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya. Apabila kamu benar-benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia, jangan percaya bahawa melepaskan SELALU bererti kamu benar-benar mencintai.MELAINKAN… BERJUANGLAH demi cintamu. Itulah CINTA SEJATI. Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan DARIPADA berjalan bersama orang ‘yang tersedia’. Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang PALING menyakiti hatimu dan kadang kala, teman yang menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sedari.

Ahad, 8 Januari 2012

Redha itu ikhlas

08.01.2012 .......
tarikh dimana ulang tahun kelahiran arwah. betul la orang cakap,apabila 
kita kehilangan orang yang kita sayang,baru la kita tahu bahawa kita amat memerlukan dia dalam
hidup kita.tapi apa kan daya,yang telah pergi tak kan kembali...
menangislah air mata darah sekalipun,dirinya tidak akan kembali.

awak,
selamat hari lahir yang ke 23 tahun...
semoga roh awak sentiasa dicucuri rahmat...
perginya awk meninggalkan 1001 duka dihati ini.
tipu lah kalau saya cakap saya tak rindu awak, tak terbayang awak..
awak nak tahu tak? sejak awak pergi kan,tiada tempat saya nak curahkan semua suka duka saya.dulu, ye... awak ada d sisi saya. sesibuk mana pon awak dengan gf awak.awak tetap ada masa untuk saya. saya nak sangat pergi ke pusara awk tapi.....
saya tak sanggup menerima hakikat awak da takde kat dunia ni. 
awak,saya selalu sakit sekarang... tapi selepas berubat secara islam di 'Darul Syifa', keadaan saya kembali pulih walaupun tak seaktif dulu..
saya cuba bangun dari sebuah kegagalan dan kesakitan tapi kuat lagi sakit dan derita yang saya tanggung.
awak,walaupun awak da xde,  nasihat awak tetap sy pegang. dulu saya sentiasa buat muka dan awak cakap,awak nak tengok saya senyum... saya cuba sedaya saya tersenyum d depan semua orang tapi saya tak mampu tipu diri saya bahawa saya dalam kesedihan,derita dan kesakitan.... 
awak,saya tak mampu nak tulis macam-macam...
saya hanya mampu berdoa agar awak tenang di sana..

AL-FATIHAH
SHAHRIL PUTRA BIN SARWANI
08.01.1990-13.2.2010
9.30 PM
kemalangan jalan raya

Sabtu, 7 Januari 2012

Berkesempatan menemui parents.... 28/ 12 - 2/ 1 /2012

28 / 12 / 2011

Lia pulang ke tempat kelahiran lia di 'PELABUHAN KLANG,SELANGOR'..
walaupun masa yang diambil terlalu singkat untuk menemui parents tersayang.
itu da cukup membahagiakan lia dan melepaskan rindu lia pada parents lia walaupun cuti yang diambil terlalu singkat....

29 / 12 / 2011

Lia hanya tinggal kat rumah sorang-sorang sebab semua orang keluar bekerja.
masa tu la lia ambik peluang membuka album lia masa lia kecik2... dibawah nie lia kongsikan beberapa keping pic yang buat li tersenyum sesorang....
                                                                nie lia dengan abah
         semasa pic ni diambil,lia bru lepas nangis.. pic nie d ambl kt ngri 9 rumh fmly angkt
               pic ni kalau rkan2 blogger nk taw,skeping ni la pic lia dgn arwah atok sebelah abh...
                  lia pnggl beliau ' tok ayah'... lia cucu ppuan yg bongsu.. jd manja la skit :)
                                                    pic nie semasa besday lia :)

30/ 12 /2011
Lia ikut uncle lia p'gi KL ambil ank n wife dia..klau korang nak taw,
uncle lia nie tnggal dengan parents lia beserta wife n anak dia.xla sunyi parents lia, klau lia xde sane...
malam pulak, Lia ikut parents pergi 'DARUL SYIFA' iaitu pusat perubatan islam untuk mengubati lia..
sebab da banyak tempat pergi utk berubat,keadaan lia makin teruk...kalau tengok luaran tak kn nmpak
kesakitan dan penderitaan lia.selepas pergi darul syifa, kesihatan lia semakin baik.. dsini xdpat lia kongsikan penyakit yang liya alami tu.

31 / 12 /2011
Bulan dan tahun terakhir 2011....
aktiviti hari tersebut adalah ada majlis kenduri kahwin cousin... selepas selesai semua.abah ajak lia 'shopping' almaklum lah, jualan akhir tahun,harga brang yang mahal pon boley jd murah... disebabkan mama lia x ikut, masa tu la,abah lia dapat membeli barang yang dia suka... abah beli beg bagasi sebab beliau akn ke 'BANDUNG,INDONESIA' dan lia pula beli dompet pol0 sebagai hdiah besday "my love' n handbeg untuk 'bakal mak mertua'...hehe.. abah belikan lia baju sehelai..
Malam tu kitorang sambut tahun baru... kat bawah ade beberapa keping gambar untuk rakan blog mencuci mata... :)
nie wife uncle lia 

yg ppuan tu mama lia,dia tgh bncg pasal kesihatan

itulah yang lia paparkan... esok lia sambung aktvti lia d tmpt kelahiran lia... :)

04.01.2012

Abg, tiada kata seindah bahasa yang mampu lia katakan dan tiada puisi puitis yang boleh lia titipkan melainkan ucapan SELAMAT HARI LAHIR ABG. Pejam celik pejam celik usia kita sudah berada di awal 20 an dan begitu cepat masa berlalu serta hubungan kita semakin meningkat usianya.
Abg,
Saat aku mengenalimu
engkau juga semangatku.
masa itu berjalan terus
tidak berundur walaupun sedetik
menghayati detik masa yang berlalu
pastinya kita harus menghargainya.
atas nama sebuah hubungan
semoga kita terus diberkati.

Abg,
Andai diberi bintang beribu
Andai dihadiahkan intan dan permata
Aku hanya memilih dirimu
tiada dua, tiga dan empat
hanya dirimu seorang dalam hatiku.
Akhir kata buat abg yang lia cintai dan sayangi, SELAMAT HARI LAHIR yang ke 20 semoga tahun ini akan terus memberikan kita seribu makna.
Selagi jasad ini bernafas selagi itu cinta lia pada abg akan bersama, walaupun tiada harta yang berjuta untuk lia hadiahkan pada abg tetapi hanya diri abg dalam hati ini sebagai kekasih yang pertama dan terakhir itu pasti.