Jumlah Paparan Halaman

selamat datang


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ahad, 5 Februari 2012

Untuk Awak

Awak,
         Terlalu banyak halangan yang awak terpaksa tempuh lewat kebelakangan ini, terlalu banyak dugaan dan cabaran yang datang untuk menguji ketabahan dan kesabaran awak sebagai seorang manusia. Bersabarlah awak… langit tidak selamanya cerah, manusia tidak akan pernah rasa puas bila nafsu dipertuhankan. Terima lah setiap apa yang datang dengan tabah dan jangan cepat melatah dan menunjukkan kelemahan awak. Saya yakin, awak mampu dan berupaya untuk menghadapi segalanya dan saya yakin awak akan keluar dari kemelut ini sebagai seorang pemenang – pemenang yang bergaya.

         Awak,
         Bukanlah tempat dan hak saya untuk membuat penyataan ini, tetapi ketahuilah awak, awak tidak akan keseorangan, saya sentiasa berada dibelakang awak untuk menyokong dan bersama-sama awak. Selama mana awak sudi menerima saya menggangu hidup awak, selama itulah saya akan sentiasa bersama awak, dan tidak perlu lah saya berulang kali menyatakan yang saya sayangkan awak – terlalu sayang.

         Awak,
         Kita berdua tahu akan kebenaran semua perkara mengenai diri kita sendiri, mungkin mereka juga tahu. Biarlah selantang mana mereka mencanang keburukan awak, biarlah sesayu mana mereka menyalak bukit, kebenaran tetap akan selamanya menjadi kebenaran. Tak perlu kita melenting, tak perlu kita melatah, andai kebenaran milik kita, kita tetap kan benar, biarlah apa mereka salakkan, biarlah kepada sesiapa mereka hendak salakkan, kebenaran tetap adalah kebenaran.

         Awak,
         Ingin sekali saya melihat awak gembira, tanpa beban masalah, tanpa perlu rungsing akan insan insan yang hanya tahu mengambil peluang semata mata. Awak telah pilih untuk keluar dari sangkar awak, maka, keluarlah dengan hati yang gembira dan tenang. Tinggalkanlah semua masalah awak di sangkar itu seperti mana awak meninggalkan sangkar itu. Tinggalkanlah insan insan pengecut yang hanya tahu menyalak dan menikam dari belakang – awak mampu lakukan pada saya, kenapa tidak kepada mereka awak, sekalipun mereka pernah dahulu teramat berharga buat awak – lebih dari saya, saya yakin awak mampu lakukannya.

 Awak,
         Saya tidak pasti samada awak sedar atau tidak, tetapi tiap-tiap malam saya berendam air mata memikirkan tentang awak. menangisi segala apa yang terjadi antara saya dan awak – bersendirian. Saya sudah tidak mempunyai sesiapa untuk saya mengadu awak… hati saya pedih awak. setiap hari yang berlalu menyaksikan luka hati yang semakin parah, mungkin semalam awak melihat saya yang bergelak ketawa, tapi saat awak tidur menjadikan saya yang berteman air mata.

Awak,
        Saya sayang Awak.... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan