Jumlah Paparan Halaman

selamat datang


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 22 November 2011

Apa bila difikirkan...............

Semalam, aku didatangi satu persoalan dari seorg sahabat... Soalan dari seorg sahabat yang bersedih memikirkan apa yang akan berlaku pada masa akan datang.. Masa depan bila setiap yang diimpikan tidak kesampaian.. Masa depan yang tidak pernah kita tau samada ia akan berakhir dengan tangisan kegembiraan ataupun tangisan kesedihan...

Ya... kita tidak akan pernah tau apa yang akan berlaku... Kita hanya boleh mengingati setiap perkara yang telah berlaku dan menikmati setiap saat yang kita jalani sekarang... Setiap detik yang sangat berharga di mana detik - detik ini tidak akan mampu kembali lagi pada masa akan datang...

Aku katakan pada dirinya kita hanya mampu berusaha untuk mencapai setiap yang kita impikan... Berusaha selagi boleh dan terus berusaha... Kita hanya mampu berdoa agar kita tidak tersilap percaturan dalam mengharungi hidup yang singkat ini....

Bila aku memikirkannya kembali hari ini, aku berkata pada diri sendiri samada aku juga mampu melaksanakan setiap kata - kataku kelmarin... Adakah aku juga mampu menjadi insan yang tabah? Tabah dalam mengharungi hidup yang ada pasang surutnya... Aku terfikir adakah aku seorang shbt yang baik? Aku memberikan semangat kepada seorang sahabat tetapi dlm masa yg sama aku juga perlu meminjam kekuatan itu daripada insan yang lain...

Ah.... jauhkanlah aku dari terpengaruh dengan bisikan dan godaan syaitan yang hanya ingin menyesatkan insan seperti aku... Aku yakin aku boleh melakukannya... Aku punya Allah SWT dalam hatiku... Aku punya keluarga kala susah dan senang... Aku juga punya teman di sisi... Mereka pendorong utamaku dalam mengharungi sebuah kehidupan yang penuh dengan pancaroba ini...

Aku gembira kerana sebuah senyuman mampu terukir di bibir sahabatku itu... Aku gembira apabila aku melihat sahabatku gembira... Itu sudah mencukupi untuk membolehkan aku terus bahagia... Ya... Akhirnya aku akui, dengan sebuah senyuman, aku mampu merawat segala kedukaan di hati...

P/S>>

Jangan menunggu datangnya kebahagiaan untuk mengukirkan sebuah senyuman tetapi, senyumlah dan kebahagiaan yang dicari selama ini pasti akan muncul dengan sendirinya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan